Jag for ner till bror en svart pärla av Karin Smirnoff

Augustnominerad debutant som sparsmakat är starkare än en vulkan.
Jag for ner till bror har små explosioner under den lågmälda ytan genom hela boken. Hemligheter kommer till ytan på oväntade sätt.

jfntb

Bokomslag Jag for ner till bror

Norrland noir

Ett samlingsnamn när romaner utspelar sig norr om Stockholm – Norrland noir. (Säger jag lite beskt.) Välkommen till Smalånger några mil inåt landet från E4:an sett.
Hit kommer Jana tillbaka för att ta hand om sin bror som super ner sig och ta hand om sina egna minnen. Dessa minnen rullas upp genom berättelsen och har mer
spänningar än vilken thriller som helst. Extra plus till den språkliga stilen.

Mörka familjehemligheter

Mörkare blir det när flera av bygdens levnadsöden vävs ihop. Det är ingen hemlighet
att Jana stack högaffeln i magen på far sin. Eller att hennes bror senare slog ihjäl honom.
Ångest och förlåtelse. Kärlek och hemligheter.

Läs den genast!
Jag for ner till bror, Karin Smirnoff, Bokförlaget Polaris

Lämna en kommentar