Att läsa eller sova är egentligen inte frågan. Tv är svaret.

Du vet stunden på kvällen när du lägger dig i sängen, mjukt, svalt, tar fram en bok.
Den där boken, den som är så bra. Nu ska jag läsa. Kanske bara 30 min men läsa. Sedan vaknar du av en duns när boken ramlar i golvet. Jag somnar nästan alltid när jag läser kvällstid.

Ibland är TV svaret

Hektiska arbetsveckor, en outgrundlig trötthet. Det blir inte mycket läsa just nu.
Detta har dock lett till att jag raklång i soffan spanar in vad SVT Play har att erbjuda.

bonusfamiljen

Bonusfamiljen finns att titta på via SVT Play. (bild från SVT)

Bonusfamiljen
Vad händer när någon skiljer sig, träffar någon ny och exet träffar en ny som…
Och vad tycker barnen?
Det är skruvat, en aning överdrivet och mycket roligt. Det är pinsamt, irriterande och mycket igenkänning.
Fyraåringarnas hemliga liv
Vad pågår egentligen i dessa små underbara varelsers liv? En engelska dokumentär
där ett antal barn filmas i sin lek och interaktion med varandra. Underbara konversationer och uttryck. Ofta mycket mer empatiskt och klokt än många vuxna.

Kommentera

