Jag spanar på: böcker

Böcker, böcker, böcker. Jag vill alltid ha böcker. Just nu spanar jag extra mycket på dessa:

I köket hos Maj – Kristina Sandberg, Lotta Kühlhorn
Ibland dyker det där sällsynta WOW:et upp. Så var det med Kristina Sandberg och
trilogin om Maj. Nu och för alltid – jag vill ha alla hennes böcker.

i_koket_hos_maj

Den gröna vägen – Anne Enright
You got me at första meningen. Måste. Måste köpa denna.
”Rosaleen Madigan meddelar sina fyra vuxna barn att detta blir den sista julen i huset, sedan ska deras barndomshem säljas.”

Det måste vara här – Maggie O´Farrell
Efter ”Sommaren utan regn” fick jag upp ögonen för denna författare.
Hon skriver med ett sug, med detaljer och närhet.

Vägen till Suger Maple Inn – Louise Miller
Småstad, kakor och kärlek. Det vill väl alla ha!

Heavy-duty sewing – Handbok i att konstruera och sy väskor och andra prylar – Anton Sandqvist
Älskar allt som kan kategoriseras ”pyssel”.
Inväntar även ”Såhär gör du dina egna skor” som borde göras.

Kommentera

