Jag vill läsa…

Jag vill läsa..
I en soffa
I en hammock
I en stol
med min plaskande unge i en pool
Jag vill läsa..
På en strand
På en trappa
På en båt
medan jag lyssnar på min favoritlåt
Jag vill läsa
Med solen i ansiktet
Med regnet utanför
Med susande träd
under en mysig pläd
Jag vill läsa..
Långt
Kort
Mittemellan
bara det blir ofta och inte sällan
Jag vill läsa..
M Train av Patti Smith
Vi av Kim Thúy
Anna Jörgensdotter´s Drömmen om Ester
och det ska jag för snart är det semester!

sunglasses_reader

 

Kommentera

