Hausfrau – Jill Alexander Essbaum

Det är en intressant intrig i Hausfrau. Hemmafru med tre barn är uttråkad, skaffar sig älskare, bra dialog. Men. Det blir för mycket ingående (om än trovärdiga)
beskrivningar av köttsliga lustar för mig. Blir tveksam. Läser vidare.
Vänta, håll ut!

En Madame Bovary för 2000-talet om äktenskap, sex, otrohet och moral.
Så beskrivs boken. Att karaktären Anna behöver dämpa sin inre tomhet.
Men. Så börjar det hända saker. Bortom alla otrohetsaffärer dyker en
starkare ton fram. Nu vänder boken för mig. Nu blir Anna mer än en
en liderlig kvinna som tar ut sina lustar när andan faller på.
En oväntad vändning.
Sluta läsa efter bilden – SPOILERVARNING!!

hausfrau

Hausfrau – svaga och starka verb

Jag drabbas av att Annas ena son förolyckas allt medan hon ligger till sängs
med en av sina män i annan stad. Jag drabbas av hur hon börjar se sitt
sammanhang. Hur svaga hennes länkar är. Hur alla älskare, enstaka vänner
och psykolog plötsligt inte finns där när hon behöver det som mest.
Jag drabbas av ett ofrånkomligt slut. På allt.

One thought on “Hausfrau – Jill Alexander Essbaum

Kommentera

