Alla dessa listor om bokåret och annat

Det är nu det är dags att lista allt som gillats under det gångna året.
Här kommer några listor till att titta på.

Böcker:
Best fiction enligt Goodreads
1. Go set a Watchman – Harper Lee
2. After you – Jojo Moyes
3. The royal we – Heather Cocks
Se övriga nominerade här

Mina egna bästa (lästa) tips 2015
(om jag inte ändrar mig och lägger till fem nya eftersom jag gillar det mesta jag läser…)
1. Förtvivlade människor – Paula Fox
2. Fyren mellan haven – M L Stedman
3. Mira och Irma, den andra kvinnan – Sabine Gruber
4. Springa med åror – Cilla Naumann
5. Presidentens hatt – Antoine Laurain

paula_fox

Förtvivlade människor – Paula Fox

Film:
Mest populära filmer släppta 2015 (imdb.com)
1. Star Wars: The Force Awakens
2. The Ridiculous 6
3. The Revenant
(36. Insidan ut – min favorit)
Se hela listan här

Vin:
Bästa vinerna under 100 kr enligt Mitt kök
1. Soleado Verdejo Organic 2014 (6043) Spanien, 69 kronor
2. Collevite Verdicchio 2014 (2421) Italien, 89 kronor
3. Marqués de Cáceres Rosado 2014 (2755) Spanien, 79 kronor

Snart är det dags för 2016. Ses!

 

Kommentera

