Något att längta efter och det är inte våren

Det finns några speciella författare som etsar sig fast, som fyller atmosfären med sina berättelser. Nu tänker jag önska mig lite mer av dem.

Justine Lévy, denna franska författare som skriver så att kroppen slits i stycken. På ett behagligt, obehagligt sätt, vill jag tillägga. Så jag skickar min fråga till @sekwa NÄR kommer hon ut med något nytt?

Kristina Sandberg, kan inte skriva detta utan att nämna henne. Berättelsen om Maj i Örnsköldsvik är ett liv, en värld i förändring mellan pärmarna. Jävig är jag som Öviksbo och klart berörd. Men vad kommer härnäst? Som jag längtar!

Helena Henschen, jag vet att det är kört. Hon dog 2011. Men tänk om det kommer fram ett hittills okänt manus. Tänk om.

Kazou Ishiguro, Never let me go kommer nog aldrig att lämna tankarna. Nu finns det massor att läsa ”bakåt” av honom. Men varför skriver han inget nytt?

Jojo Moyes, jag tror mig ha hört ett rykte som säger att det kommer en uppföljare till Livet efter dig. Den ska jag läsa.

Kommentera

