Håller kvar sommaren utan regn

Det har varit en fantastisk sommar. Och nu en fin höst, med klart väder, sol. Helger då jag kan sitta på verandan och läsa. Skulle kunna menar jag. Har hittills tvättar krukor och utemöbler.
Passande att börja läsa Sommaren utan regn av Maggie O´Farell

Redan under de första sidorna kan jag känna hur värmen ligger som ett lock över berättelsens karaktärer. Inte helt olikt den sommar vi upplevt i Sverige. Så mycket sol och bad var det länge sedan jag konsumerade. En av alla uppsidor med att läsa är att en bok, en berättelse kan hålla kvar vid känslor och upplevelser samtidigt som de ger mig nya. Ska försöka stanna här en stund. Lite svårt när jag inom kort kommer att vara ”där”, det vill säga bokmässan. Men det pratar vi om en annan dag.

Kommentera

