Vad har hänt med läsandet efter sommaren?

Detta är en kvalificerad fråga när det kommer till mig. Vad har hänt med det läs-flow som infann sig alla dessa ljusa kvällar på verandan? När böckerna avlöste varandra och texterna flög genom luften till mig. Det är inte samma sak nu tillbaka i stan. Inte samma.

Det är som om bokhyllorna har vänts sig inåt. Inga långa bladarmar som drar efter mig. Jag har massor av ”vill-läsa-böcker”.  Eller så får jag invänta bokmässan. Garanterad bokinjektion. Den lagliga bokdopingen. Den livsuppehållande behandlingen. Snart. 31 dagar kvar

Kommentera

