Varför är kokböcker så förföriska? #blogg100

Frågan jag ställer mig, när jag senare bär hem ytterligare en eller två kokböcker, eller bakböcker, vad är det som gör dem så åtråvärda? Är det för att jag ser mig själv i köket med eoner av tid, baka, laga mat, umgås med vänner? Eller är de helt enkelt ögats knark?

Jag har en mängd kok- och bakböcker här hemma. Tänker inte räkna dem. Vissa använder jag ofta, andra mer sällan och vissa är mest ögongodis.
Några favoriter:
De roliga och användbara Fredagsmys, Världens bästa kladdakakor med flera av ”morsorna” Anette Rosvall och Emma Hamberg.

Jonas Borsén – Eat the heat, chili är aldrig fel!

December – från advent till nyårspartaj, allt du kan önska dig med en
italiensk twist här och där.

Favoritrecept – med illustrationer av Laila Wikström, inte för att den
har så fantastiska recpet, utan för de fina illustrationerna och
de tomma sidorna där jag skriver in egna favoriter!

Kommentera

