Sommarböcker #blogg100

Sommaren och semestern närmar sig. Ett av nöjena är att planera vilka böcker som ska läsas. Detta även om det dyker upp andra när semestern väl startar. Jag har två böcker olästa som egentligen var planerade till förra årets semester.

Blue nights – Joan Didion
Why be happy when you could be normal – Jeanette Winterson

Förhoppningsvis är detta inte de enda jag ska hinna med. Jag gillar även att läsa böcker vars ämne ligger nära platsen jag befinner mig på. (Japp, det blir en norrländsk semester i år.)

Norrlands svårmod – Therese Söderlind
Efter fantastiska Vägen mot Bålberget ville jag gärna läsa något mer av författaren.

Sådär, nu har jag början på en lång lista. Kanske ses vi igen när Sommarböcker del 2 dyker upp.

Kommentera

