John Green och den där boken #blogg100

Den är rolig. Boken om hur ungdomar som drabbats och dör av cancer, är rolig. Vet inte om det är just detta ”roliga” som gör att jag inte får rätt känsla. Förr eller senare så exploderar jag av Johan Green. 

Den är underhållande. Jag läser vidare.
Den är sorglig och känns verklighetsnära på många sätt. Den engagerar på grund av ämnet. Död. Cancer. Karaktärerna blir lite väl vältaliga, gillar poesi och litteratur. Lite ”to much”.
Döden och hur vi hanterar den har jag läst i olika böcker såsom Livet efter dig (J.Moyes) eller som tonåring då jag läste Lennart dog ung (D.Fredriksson). Livet efter dig grep tag i mig mer.
Förr eller senare så exploderar jag (eng. titel The fault in our stars) ska vinkla unga människors sätt att hantera sjukdom och död. De upplever kärlek. Men unga människor ska inte dö. De ska leva och bli gamla.
Tiden får avgöra om den hänger kvar inom mig.

Kommentera

