Lilllördag #blogg100

Här har jag gått omkring i hela mitt liv och pratat lillelördag (ja, jag säger lille…) och inte vetat om vad den egentligen kommer från. Vad gör jag då? Googla såklart. Och den som söker finner.

Kommer från piglördag som vanligen inföll på onsdagar då pigorna inte fick vara lediga som annat folk på lördagar. En lite festligare onsdag. Nu vet vi det. Kanske kan vi vidareutveckla denna dag till bokonsdag med många trevliga fördelar för alla som läser denna dag…. Kom med förslag!
Själv tänker jag luta mig tillbaka i fåtöljen och LÄSA.

2 thoughts on “Lilllördag #blogg100

  1. Haha, vad lustigt: har de senaste veckorna försökt introducera begreppet för mina danska kollegor, som mest tittat lite misstänksamt på mig, när den enda förklaringen jag kunde ge till begreppet varit ”amen, det var ju då en brukade gå ut när en var yngre. Det var liksom… mitt i veckan?” Tack, nu har jag mer kött på benen när jag ska övertala dem till lillördagsöl! 🙂 /F

Kommentera

