Dagboken om min kropp #blogg100

Dagboken om min kropp #blogg100

Att läsa en dagbok där kroppens funktioner och utveckling är i fokus har sina komiska sidor. En hel del äckliga sidor också. Den börjar starkt med den lille pojkens vedermödor kring kroppen.

Daniel Pennac ska vara en stor författare i Frankrike. Tyvärr funkar inte Dagboken om min kropp för mig. Jag fastnar i att han ständigt återkommer till sin ”ädla” kroppsdel och vad han med denna gör med kvinnor, eller kvinnor gör med honom. Eller så är det så enkelt att jag inte fattat det än. Detta är vad som rörs sig i huvudet på män. Det är inte svärmor du ska bli bästa vän med, det är inte ens mannen du ska ska bli bästa vän med. Det är hans snopp du ska bli vän med, då löser sig allt.

Ja, jag är oerhört bortskämd med pärlor som Justine Lévy och Kim Thuy.

Kommentera

