En bok, en plats – Övik #blogg100

Här i Övik har jag läst många, många böcker. Men ifjol somras läste jag Vägen mot Bålberget. Det blev väldigt påtagligt att läsa denna fantastiska historia när jag befann mig så nära rent geografiskt. Platsen och människorna, vi präglas. Nu var gemene man ganska så vidskeplig här i trakterna så att ropa HÄXA fungerade bra. Även med nutida mått mätt så tycker jag att trakten är isolerad från mycket annat i världen. Oavsett flyg, internet och tv. Här lever man just HÄR. Saknar det. Ofta.

Kommentera

