Nu ska vi tjocka oss – tegelstensutmaningen

Har blivit tegelstenstaggad av enochannanbok.
Här ska de fem tjockaste böckerna i bokhyllan, som jag har läst, presenteras. Utöver detta två som jag inte har läst.
Början av 2013 har bestått av böcker jag har men inte läst! Borde vara en enkel match..

Men titta vad jag hitta(de):
Frihet – Jonathan Franzen, 651 sidor
Kunzelmann & Kunzelmann –  Carl-Johan Vallgren, 534 sidor
Den hemliga historien – Donna Tartt, 703 sidor (pocket)
Paradisets barn – Marinanne Fredriksson, 643 sidor
Sörja för de sina – Kristina Sandberg, 499 sidor

Och två olästa, mina sommarplaner:
Vägen mot Bålberget – Therése Söderlind, 590 sidor
Förlåtelsen – Hanne-Vibeke Holst, 531 sidor

Nu ska utmaningen skickas vidare till fem personer…
Som ett sandkorn 
Feelgoodbibliotekarien
Nobelprisprojektet
Bokmaud 
Boozenbooks
… och alla finns på twitter…

One thought on “Nu ska vi tjocka oss – tegelstensutmaningen

Kommentera

