Bokmässan – dag 1 torsdag

På väg till Bokmässan 2012. Nu ska det bli böcker, mingel, mer böcker, vin, Chess och för lite sömn. Äntligen. Tåget går 07.10. Med på resan är även enochannanbok.se och Spectatia. Värmer upp lite mjukt med att försöka mig på virkning. Detta har jag inte gjort sedan mellanstadiet.

Torsdag, min strategi i år är: alla inköp på en dag! Sen ska böcker packas ner i resväskan. Det går ganska bra.
Försöker hålla mig till inköpslistan som jag givit mig själv stränga order kring. Ha, ha, ha.
Så härligt att bara gå runt bland montrar, böcker och människor som alla är där för en gemensam sak: vi gillar böcker.

Självklart ska en styck gigantisk räkmacka inmundigas på Heaven 23 tillsammans med hänförande utsikt och gott vin.
Nu är det på riktigt.
Sedan är det dags för MINGEL hos urtrevliga Printz Publishing och Sekwa. Vin och prat i montrarna. Här skulle jag kunna stanna hela kvällen om inte…

Hem till hotellet. Vila en timme sedan båten över till Operan och CHESS. Tack spectatia.se som kom med den briljanta idén att vi skulle göra ”a night at the Opera”.
Wow. Wow. Wow.
Musiken, scenografin, mannen… Philip Jalmelid.. min nya man. Fast han vet inte om det. Han spelar huvudrollen Anatolij. Alla sånger är på svenska, fantastiska kläder och detaljer som gör att jag skulle vilja se föreställningen fler gånger. Modernt och suggestivt. Vad säger man på Operan? Braaavooo!
Vi sjunger hela vägen hem till hotellet.

Bokmässan torsdag

Kommentera

