Bokmässan – dag 3 lördag

Böcker, mingel, hemslöjd, tåg.
Att åka hem är alltid bitterljuvt. En del av mig är trött och slut, längtar hem till sömn. En annan del av mig vill stanna till det sista bladet i den sista boken på Bokmässan fladdrat ner i en påse hos en lycklig köpare. Vän. Vän av böcker.

Därför gör jag en ”Aris” och återberättar Bokmässan 2012 baklänges. På så sätt slutar jag där jag vill vara. Men vi börjar där det slutar.
På väg hem, tåget susar genom glödande höstbilder. Borde inte läsa alla tweeds. Kan inte låta bli.
Medan jag sitter på tåget missar jag följande:
Cupcakes från Magnolia Bakery och Anette Rosvall, hos trevliga Printz Publishing
Bloggvännerna Enochannanbok och Spectatia rapporterar om både Margot (Brombergs) och ljugarbänken*. Hade velat se. Hade velat sitta där.
Johanna Koljonen säger på twitter att det finns en ”zombie-August-tisha”. Vill ha!
I huvudet på en mönsterkonstruktör. Hur går det till att skapa ett mönster, med Lotta Kühlhorn.
Men ahhhh. Vill se!
Vill köpa.
Men det var visst något om en ganska sträng inköpslista jag lovat mig själv innan jag åkte. (se den slutgiltiga inköpslistan här)

Vad jag hann med denna sista dag innan jag åkte hem var i alla fall DIY Hemslöjden. Känn på den här listan av medverkande: Otto von Busch, Fil dr. designer och forskare vid Parsons The New School for Design i New York, Maria Diedrichs, nyhetsredaktör för zickerman.se, Niclas Flinck, länshemslöjdskonsulent, Åsa Linderborg, kulturchef Aftonbladet. Hade gärna velat se Åsas porslinsmålning som hon pratade om. Carin Hjulström helt fantastiskt som moderator.

*ljugarbänken, oansenlig träbänk funnen i gång C där vi kunde vila våra benBokmässan 2012

Kommentera

