Glad av böcker

Bokmässan stundar, det börjar hetta till i boknerven. I gårdagens DN kunde jag läsa om ”Sörja för de sina” av Kristina Sandberg. En mycket efterlängtad bok. Ingången för mig i hennes förra ”Att föda ett barn” var att det utspelade sig i Övik (Örnsköldsvik), min hemstad.  Att boken sedan var helt fantastiskt enligt mig gjorde det hela än mer angenämt.
Det är en fascinerande historia om människor ur en generation som jag bara hört historier om och av. Varje bild ur boken talade till mig som läsare.

Pocketshop, som på något vis är böckernas plockgodisaffär såg jag igår väldigt fina muggar. Penguinmuggar. Det svåra är att välja en av dem.

Jag är en vinnare! På många sätt, men just nu för att jag vann en onlinetävling för Sofie Sarenbrant och ”Vila i frid”.  Tack så mycket!

Böcker gör mig glad!

Kommentera

